Jetoanele non-fungibile sau NFT-urile fac subiectul celor mai noi si aprinse discutii despre “orasul Crypto” si absolut toata lumea vrea sa fie parte din proiect. In timp ce TikTok si Instagram ofera YouTube o concurenta acerba pe piata videoclipurilor in masa generate de utilizatori, cele doua depasesc rapid Pinterest si Snapchat in materie de recomandari, sugereaza rapoartele.
Daca ar fi sa credem zvonurile (si pe buna dreptate, conform unui raport din ianuarie 2022 al Financial Times), Instagram si parintele sau, Meta, lucreaza serios pentru dezvoltarea afacerii bazata pe tehnologia NFT la o scara mult mai mare, inclusiv criptomonedele si proiectul Novi.
Pentru YouTube, toata aceasta zarva inseamna ca gigantul video nu isi poate permite sa stea pe loc. Lucrul bun este ca YouTube a fost deja ocupat cu crearea unui nou arsenal de instrumente, centrat pe creatori, pentru a-si contracara rivalii. In aceasta lista, NFT-urile vor fi cea mai puternica arma a YouTube pentru a cuceri piata publicitara bazata pe video.
Dezvaluirea planului
Zarva creata in jurul intrarii YouTube in metaverse a debutat la inceputul acestui an, cand Susan Wojcicki, CEO YouTube, a anuntat prioritatile si planurile companiei pentru anul urmator. Articolul de blog, intitulat „Scrisoare de la Susan: prioritatile noastre pentru 2022”, a subliniat o actualizare cheie evidentiata pentru 2022. Cuvantul cheie al actualizarii a fost „creator”; accentul „economia creatorului”.
Dupa aceasta prefata, directorul de produse YouTube, Neal Mohan, intr-o alta postare pe blog, pe 10 februarie, a oferit o privire asupra noilor produse, instrumente si functii din 2022 dezvoltate pentru creatorii site-ului, pentru spectatori, precum si pentru parteneri.
Tinand cont de interesul intregului spectru de parti interesate, platforma video detinuta de Google si-a anuntat cea mai recenta actiune in NFT, care le-ar permite fanilor sa „detina” continutul creatorilor (video) de pe platforma. Neal a mentionat pe blogul sau ca Web3, care este urmatoarea versiune controversata a internetului, ar deschide noi oportunitati pentru creatori.
Satisfacerea nevoilor creatorilor de continut
Platforma video a atins un reper incredibil de 2 milioane de creatori in 2021 in cadrul Programului sau de parteneriat YouTube, care le permite creatorilor sa aleaga dintre 10 moduri diferite de a castiga bani. Mentinand creatorii in centrul scenei, domnul Mohan a mentionat ca compania va continua sa investeasca in cele trei formate ale lor, adica. Scurtmetraje, live si Video On Demand (VOD). Optiuni suplimentare pentru monetizare, precum si implicare vor fi, de asemenea, adaugate in lunile urmatoare.
Continutul „Short”
Subliniind popularitatea continutului sau scurt, YouTube Shorts, compania a promis sa imbunatateasca produsul si sa simplifice procesul de creare a videoclipurilor. Amintind de actualizarea recenta care le permite utilizatorilor sa remixeze sunetul din videoclipurile YouTube, compania intentioneaza sa introduca noi efecte video, instrumente de editare si alte astfel de functii. Cea mai asteptata actualizare, totusi, va fi cu siguranta cea care le permite utilizatorilor sa raspunda la un comentariu individual cu un videoclip de tip YouTube Shorts.
In postarea pe blog a companiei s-a mai mentionat ca noile tehnologii precum Web3, blockchain si NFT-uri le-ar permite creatorilor sa stabileasca o baza de fani mai puternica. Asemenea colaborari profunde, a adaugat domnul Mohan, le-ar permite atat creatorilor, cat si fanilor sa faca bani in moduri fara precedent. Si ce este mai frumos decat sa cumpere un NFT de la creatorul lor preferat? YouTube intentioneaza sa introduca modalitati legitime prin care fanii vor putea detine fotografii, videoclipuri si arta unice ca NFT-uri.
Incurajarea privitorilor
In ceea ce priveste audienta, televizorul s-a dovedit a fi ecranul cu cea mai rapida crestere pentru companie in 2021, in timp ce telespectatorii au urmarit zilnic peste 700 de milioane de ore de continut YouTube pe televizor. Pentru a rafina si mai mult experienta de vizionare la televizor, YouTube intentioneaza sa ofere o navigare mai usoara impreuna cu interactivitate imbunatatita. In curs, este, de asemenea, o noua functie care le-ar permite spectatorilor sa-si foloseasca mobilul pentru a citi sau a posta comentarii si a partaja videoclipuri cu prietenii, in timp ce urmaresc YouTube pe televizor.
Lista de noi functii pentru YouTube TV se extinde si mai mult la introducerea 4K Plus, care ofera calitate video 4K pentru anumit continut. In plus, include si streamuri nelimitate in aceeasi gospodarie si optiunea de a viziona continut YouTube offline, fara internet.
In continuare, platforma a pus accent pe dezvoltarea si extinderea experientelor supravegheate in conturile sale supravegheate. Asigurand o experienta de vizionare mai fluida, compania a dezvoltat, de asemenea, modalitati de a le permite copiilor si adolescentilor sa-si exploreze diversele interese in siguranta prin conturi supravegheate. Aceste conturi le permit parintilor sa aleaga dintre diferite setari de evaluare a continutului, pentru preadolescenti si copii mai mari.
Si, in cele din urma, YouTube si-a anuntat oficial planurile de aterizare in metavers. Compania doreste sa faca experienta de vizionare mai dinamica si mai captivanta, chiar daca recunosc ca se afla inca in stadiul incipient al procesului. Pentru inceput, YouTube va incepe cu cresterea interactiunii in cadrul jocurilor si cu a transforma experienta de gaming intr-una mai “vie”.
Rasfatarea partenerilor
Probabil ca cea mai asteptata functie pe care compania intentioneaza sa o lanseze in 2022 este Shopping. Aceasta oportunitate foarte asteptata s-ar baza pe increderea profunda dintre creatori si comunitati pentru a permite partenerilor YouTube sa infloreasca in lumea in continua expansiune a comertului electronic.
Unele posibilitati pe care compania le are in vedere includ videoclipuri care pot fi cumparate, cumparaturi live si intreaga prezenta a cumparaturilor pe platforma. Videoclipurile care pot fi cumparate ar permite, practic, utilizatorilor sa cumpere produse etichetate in videoclipurile creatorilor lor preferati.
Concurenta si constiinta
Pe de alta parte a peisajului competitiv, Twitter a integrat deja NFT-urile in platforma sa si le permite multor „utilizatori de testare” sa isi posteze NFT-urile detinute unic ca imagini de profil. Spre deosebire de o parte dintre concurenti, YouTube se afla inca in faza de planificare a primei sale (si a companiei mama, Google) interactiuni cu NFT-urile.
Amintind de responsabilitatea de baza ca inovatori, in mijlocul concurentei acerbe, domnul Mohan a spus ca YouTube doreste sa adopte o abordare responsabila fata de Web 3.0. „Sunt multe de luat in considerare pentru a ne asigura ca abordam aceste noi tehnologii in mod responsabil, dar credem ca exista si un potential incredibil.”