O provocare majora pentru retailul online va fi personalizarea experientei de cumparaturi in comertul electronic. Prin urmare, tendinta este catre oferte si publicitate personalizate. Multi utilizatori doresc sa achizitioneze un voucher cadou personalizat sau sa rezerve o excursie in conditii cu totul speciale. Clientii fideli se asteapta la reduceri, o abordare individuala si recomandari de cumparare potrivite.
Instrumentele de analiza si urmarire precum Google Analytics fac posibila colectarea datelor cu caracter personal. Ei inregistreaza comportamentul de cumparare si navigare pentru a personaliza mai puternic urmatoarea vizita la un magazin online. In acest fel, comerciantii invata mai multe despre preferintele de produse ale clientilor lor – precum si despre ce sunt dispusi sa plateasca pentru un anumit produs.
Exista, de asemenea, multe experimente in domeniul realitatii virtuale. Aceasta tehnologie permite utilizatorilor sa se cufunde complet in lumea produselor. Un exemplu in acest sens este showroom-ul imersiv al grupului de mobila Ikea.
Clientii care sunt inca nehotarati il pot folosi pentru a-si asambla mobila de casa virtual si pot testa ce husa textila a canapelei de sufragerie se potriveste in diferite momente ale zilei. Aceste aplicatii un un mare succes, datorita faptului ca aproape toti utilizatorii Internet-ului, folosesc telefoane mobile sau tablete.
Cumparaturile online au loc din ce in ce mai mult de pe dispozitive mobile . In doar cativa ani, numarul de achizitii efectuate cu ajutorul dispozitivelor mobile s-a dublat cu mult. Pentru a tine pasul cu tendinta, este, prin urmare, important sa se proiecsteze site-uri web in mod receptiv, adaptabile la diferite formate de iesire. Acest lucru simplifica navigarea prin afisajul mic al dispozitivelor mobile si scurteaza timpii de incarcare. Potrivit statisticilor, aproape 82% dintre magazinele online mai mari isi ofereau deja produsele prin intermediul magazinelor mobile in 2016.
Conexiuni slabe la retea, uneori, cumparaturi mobile in cloud. Dar cu noul standard de comunicatii mobile 5G, clientii de telefonie mobila vor continua sa castige in importanta. Publicitatea care ajunge la consumatori non-stop din sectorul mobil devine, de asemenea, din ce in ce mai profitabila. Datele geolocale imbunatatesc, de asemenea, directionarea. Acest lucru permite companiilor sa trimita oferte bazate pe locatie sau sa atraga clientii la cel mai apropiat magazin.
In ciuda acestor evolutii, comertul cu amanuntul stationar nu este deloc invechit. Mai degraba, clientii doresc sa comute intre online si offline ori de cate ori doresc. Marketingul omnicanal este asadar la ordinea zilei. Chiar si comerciantii cu amanuntul pur online isi vand din ce in ce mai mult moda in magazine – altii ofera showroom-uri. Cu un serviciu „ Click & Collect ”, clientii pot testa un produs, pot primi sfaturi personale sau pot ridica bunurile comandate online fara taxe de transport.
Magazinele fara ghiseu si furnizorii de servicii ofera din ce in ce mai mult optiunea de a comanda online sau de a primi sfaturi prin Skype. In 2017 a existat un studiu, potrivit acestuia, 27 % dintre magazinele de retail au o prezenta online in acest fel. Daca se pune baza in toate canalele, cu siguranta se va ajunge la mai multi potentiali cumparatori si va creste satisfactia clientilor.
De ce sa vinzi online?
Este posibil sa aveti in prezent un birou sau un magazin, care va supravegheaza toate operatiunile de afaceri si distribuirea produselor dvs. catre clienti. Cu toate acestea, daca doriti sa gasiti modalitati de a va creste vanzarile mai rapid, de a reduce costurile de operare si de a creste marjele de profit pentru afacerea dvs., un site web de comert electronic este o cale eficienta pentru dvs.
Internetul este o platforma puternica care ofera o constientizare larga a site-urilor web de comert electronic . Exista milioane de oameni care cauta zilnic pe internet, cautand produse si servicii. Cumparaturile online cresc de la an la an si sunt vazute ca o metoda convenabila de achizitie a produselor, de unde puteti cumpara si oricand in timpul zilei.
In plus , site-urile web de comert electronic va permit sa utilizati o gama larga de tehnici de marketing si vanzari pentru a oferi oamenilor acel motiv in plus pentru a ramane pe site-ul dvs. si pentru a va cumpara produsele.
Costul realizarii unui site web de comert electronic este mai mic decat al unei companii offline . Intregul sistem de vanzari pentru afacerea dvs. este automatizat online. Prin urmare, veti economisi pe personal, salarii si alte costuri de afaceri, care sunt de obicei o cheltuiala, cum ar fi costurile de energie electrica, chirie si incalzire. Banii pe care i-ati economisit pot fi folositi pentru a va dezvolta in continuare site-ul de comert electronic si gama de produse.
Site-urile de comert electronic va vor ajuta, de asemenea, sa va extindeti oferta de produse mai rapid decat este posibil in mod normal intr-o situatie de afaceri offline.
Toate aceste avantaje fac ca cele mai multe persoane sa vrea sa treaca foarte curand in online cu toate produsele pe care le au.