Aplicarea unei colantari pe caroseria masinii noastre poate fi o alternativa la vopsea daca dorim sa schimbam culoarea masinii intr-un mod “nepermanent”. Vinilurile (colantul) au fost folosite de ani de zile pentru decorarea masinilor de curse. Este folosit chiar si de multe echipe de F1, deoarece sustin ca acestea cantaresc chiar mai putin decat vopseaua.
Nu mai este necesar sa mergi la atelierele de vopsire daca te-ai saturat de culoarea masinii tale sau daca cumperi una second-hand intr-un ton care nu este pe placul tau. In prezent, exista unele companii in toata lumea specializate in aplicarea de vinil la caroserii auto. Rezultatul este atat de surprinzator incat va fi dificil de recunoscut cu ochiul liber daca este vopsea sau vinil. Poti apela la colantari auto profesionale.
In prezent, aceasta optiune este orientata, mai presus de toate, catre masinile second-hand. Atunci cand un client cumpara un vehicul si nu-i place deloc culoarea, el il poate “vopsi” dupa bunul plac. Daca doriti sa vindeti masina, trebuie doar sa scoateti vinilul si sa-l lasati cu culoarea originala. De asemenea, este destinat inchirierii si acelor companii care au nevoie de semne specifice si culori specifice.
Odata ce contractul este indeplinit, vinilul este indepartat si returnat in starea initiala. Desigur, ele se potrivesc si acelor companii capricioase care se plictisesc repede de culoarea actuala a vehiculului lor si doresc sa-i dea o nota diferita.
Acest tip de munca este de obicei garantat timp de doi ani de catre compania care efectueaza munca, dar producatorul de vinil ofera o garantie de pana la 9 ani.
Avantajele de vinil in fata vopselei:
– Este o optiune mai ieftina decat vopsirea masinii intr-un atelier oficial. De exemplu: o colantare a unui BMW Seria 3 Coupé cu o caroserie exterioara negru mat costa aproximativ in unele tari si 1.500 de euro, in timp ce vopsirea intr-un dealerBMWare un pret aproximativ de3000 de euro. (preturi informative)
– Este mai rapid decat pictura. De obicei, dureaza o zi si jumatate pentru a colanta o masina intreaga. Retine ca nu trebuie sa se dezasambleze piese (usi, capota etc.), asa cum se intampla intr-un atelier oficial pentru a fi vopsita masina.
– Contrar a ceea ce poate parea, nu dauneaza masinii, ci o protejeaza de vreme rea si zgarieturi, frecare etc.
– Daca nu iti place cum arata, trebuie doar sa coti colantul si masina va fi cu culoarea originala.
– Uzura culorii vinilului este mai mica decat cea a vopselei si mai ascunsa. Daca aveti o zgarietura si masina este vopsita, atunci atelierul trebuie sa picteze din nou, dar numai partea reparata, iar daca culoarea s-a deteriorat pe restul masinii, este posibil sa observati diferenta. Cu toate acestea, cu o colantare a masinii nu se intampla asta.
– Vinilul poate fi lustruit, deoarece unele sunt bilayer. Desigur, isi pierde din culoare in timp.
Dezavantaje
– Fiind un proces inedit, nu are inca sprijinul companiilor de asigurari. Prin urmare, daca vreti sa aveti masina colantata, trebuie sa achitati tot procesul din buzunar, fara nicio acoperire.
Sfaturi pentru a avea grija de vopseaua de pe masina ta
Sunt spalatorii auto cu perii si cele cu carpe. Daca periile sau carpele sunt murdare cu nisip, de exemplu, acestea actioneaza ca smirghel si streseaza suprafata vopselei. Deci foarte important: spalatoria auto trebuie sa fie curata si bine intretinuta. Cui ii place sa intre intr-o baie murdara? Si aruncati o privire mai atenta la perii. Daca firele de nailon sunt casante sau rupte, murdaria se poate depune acolo.
Si dupa spalare dam cu ceara? Absolut!Ceara sigileaza stratul superior al vopselei masinii si astfel il protejeaza de influentele externe, explica expertul BMW.
Si la ce intervale trebuie efectuat un tratament cu ceara? Regula generala a expertului: atata timp cat apa de ploaie se scurge corect de pe vopseaua masinii, nu este necesara o noua aplicare de ceara. Vremea joaca, de asemenea, un rol major. Daca parcati masina intr-un garaj, stratul de ceara o protejeaza mai mult decat sub un copac sau in aer liber.
Daca vrei sa fii pe drumul sigur, expertul recomanda dublarea intervalului. Cand spalati cu un aparat de curatat cu inalta presiune, se aplica acelasi lucru ca si pe autostrada: pastrati distanta!
Preferi sa speli singur? Foarte bine! Iubitorii de masini considera ca spalarea mainilor este cea mai blanda forma de spalare, spune Martin Jaworski. Important: Folositi agenti de curatare blanzi, cu o valoare scazuta a pH-ului – precum si bureti, perii si carpe moi si curate.
La spalarea cu o masina de curatat cu inalta presiune, se aplica la fel ca si pe autostrada: pastrati distanta! spune Martin Jaworski. Deoarece presiunea excesiva a apei afecteaza vopseaua masinii. Distanta corecta dintre capul de pulverizare si vopseaua masinii depinde de dispozitivul si modelul in cauza.