Motivele pentru care aerul conditionat nu merge la o masina depinde de mai multi factori si noi ii vom enumera pe cei mai des intalniti in ordinea probabilitatii de aparitie a defectiunilor:
• Conducata sau radiatorul AC fisurat care a pierdut freonul
• Compresor AC defect
• Climatronic defect
• Sonda care citeste presiunile defecta
• Circuitul electronic de comanda defect moment in care la electrovalva sau la bobina compresorului nu ajunge curent.
Primim o serie de informatii utile de la o firma de incarcarefreon auto cu o vasta experienta in acest domeniu. Este foarte important sa apelati doar la profesionisti in momentul in care trebuie sa schimbati freonul sau sa faceti anumite interventii asupra masinii.
In ceea ce priveste aerul conditionat si instalatia de freon va recomandam sa fiti atenti deoarece freonul este toxic si este recomandat sa nu intrati in contact cu el.
Aerul care intra in masina are pe traseul sau si un filtru de polen care trebuie schimbat periodic. In momentul in care atunci cand porniti aerul conditionat miroase in habitaclu, acest lucru poate fi cauzat de anumite pierderi ale instalatiei de freon din zona radiatorului aparatului de aer conditionat de pe bord denumit si condensor sau de imbacsirea acestuia cu diverse impuritati care se acumuleaza in spatiile de racire si limiteaza buna circulatie a aerului cauzand un miros urat.
In general toate masinile care au peste 100000 km au nevoie de curatarea radiatorului. Din pacate acesta se plaseaza in aeroterma si aeroterma se monteaza sub bord. Demontarea este complicata dar rezultatele sunt foarte bune.
Atunci cand se face reparatia gurile de aerisire se demonteaza doar superficial si se introduce un furtun cu spuma speciala de curatare antibacteriana a sistemului de aer conditionat.
Daca mirosul persista se demonteaza bordul, se scoate din aceasta aeroterma condensatorul si se spala exterior.
Instalatia de aer conditionat poate pierde freon si aceste pierderi pot fi vizibile sau nu. Daca nu se poate detecta vizual zona fisurata sau zona care nu este corespunzator etansata, se va face detectia prin introducerea unei substante fluorescente in circuitul de freon. Zona in care sunt pierderi se va evidentia pentru ca va avea o lumina specifica ce poate fi vazuta cu o lampa speciala care emite lumina ultraviolet.
Daca sunteti siguri ca este defect compresorul tot ceea ce trebuie sa faceti este sa il inlocuiti. In general compresoarele nu se reconditioneaza dar ar trebui sa faceti o verificare a acestuia pentru a verifica daca nu sunt doar supapele blocate.
Daca aveti senzatia ca aerul conditionat nu functioneaza la capacitatea sa maxima este posibil sa nu aveti suficient freon sau filtrul de polen poate sa fie prea incarcat. Exista si posibilitatea de a fi si alte defectiuni iar detectarea lor se va face doar in service.
Radiatorul de la unitatea de aer conditionat se poate fisura sau se poate sparge si in acest caz se face inlocuirea lui.
In cazul in care remarcati pierderi de freon pe radiator sau pe conducte o solutie pe termen scurt este sa completati cu freon in service dar cel mai important este sa se repare zona cu pierderi.
1 comment
In momentul de fata nu cred ca as mai putea conduce o masina fara aer conditionat pe caldurile acestea insuportabile.
Comments are closed.