Asa cum fiecare specializare are specificul ei, marketingul digital este un univers cu termeni proprii. Inainte de a incepe, sa elucidam fiecare dintre aceste concepte principale.
Oameni
Spre deosebire de strategiile traditionale, Digital Marketing lucreaza cu conceptul de oameni, care sunt profiluri semi-fictive, bazate pe consumatorii lor reali si care reprezinta cumparatorul lor ideal.
Astfel, puteti crea mai multe actiuni segmentate si care sa fie directionate catre oamenii potriviti, economisind timp si bani.
Strategii
Lead-urile sunt oportunitati de afaceri, adica contacte care, printr-o strategie de Marketing inbound, isi lasa informatiile cheie, astfel incat sa puteti identifica potentialii clienti si sa ii hraniti cu continut relevant pana cand sunt gata sa cumpere.
“Palnie” de vanzari sau conducte
Acest concept reprezinta etapele prin care trece un utilizator inainte de a deveni client al unei companii, de la intelegerea unei probleme pana la luarea in considerare a achizitiei si decizia finala.
Calatoria clientului
Inainte de a-si investi resursele intr-un produs sau serviciu oferit de un brand, clientul indeplineste o intreaga traiectorie de interactiuni cu compania.
Conceptul care o reprezinta mai exact este cel al “Calatoriei clientului” –care consta in setul de contacte cu compania pana cand aceasta devine unul dintre consumatorii sai oficiali.
Pagina de destinatie
Acestea sunt paginile de captare a clientilor potentiali, axate 100% pe colectarea de informatii relevante de la utilizatori.
Ideea este ca pe paginile de destinatie oferiti continut sau materiale valoroase si, in schimb, cei mai interesati vizitatori isi lasa informatiile de contact si, cu aceasta, devin clienti potentiali.
Seo
SEO (Search Engine Optimization) este optimizarea site-ului dvs., astfel incat acesta este inteles de catre motoarele de cautare.
Acestea sunt actiuni care contribuie la imbunatatirea potentialului de pozitionare a paginilor si a continutului dvs., ajutandu-va sa indepliniti principalele cerinte ale platformelor de cautare, cum ar fi Google si Bing.
Cta
Apelurile la actiune sau CTA sunt butoanele sau apelurile care conduc la actiunea pe care utilizatorii trebuie sa o respecte atunci cand viziteaza o pagina, astfel incat sa continue fluxul palniei de vanzari si sa ajunga la momentul achizitiei pregatit pentru consum.
Conversie
Conversia este termenul folosit pentru a reprezenta procesul de atragere a utilizatorilor la baza de contacte si de a-i aduce in partea de jos a palniei de vanzari.
Scopul optimizarii conversiilor este de a descoperi unde conversiile nu sunt utilizate in mod corespunzator intr-un blog sau pe un site web. Si cel mai bun mod de a face acest lucru este sa analizati datele si sa efectuati teste care indica puncte de imbunatatire.
Segmentare
Cand vorbim despre segmentare in Marketing digital, ne referim la unul dintre cele mai importante si eficiente instrumente care sunt disponibile pentru a raspandi un mesaj catre o parte a publicului care are caracteristici foarte specifice.
Segmentarea va permite sa personalizati campaniile si ofera o abordare pentru a avea un impact asupra acelor potentiali consumatori care arata ca brandul.
Managementul relatiilor cu clientii (CRM)
Accentul companiilor, mai ales ca popularitatea in crestere a Marketing 3.0, este de a imbunatati relatia si serviciile lor cu clientul.
CRM sau managementul relatiilor cu clientii, este un software conceput pentru a gestiona si controla acele aspecte legate de contactul cu potentialii clienti pentru a asigura satisfactia acestora si, la randul sau, pentru a stimula loialitatea.
Sistemul de management al continutului (CMS)
CMS inseamna “sistem de management al continutului”. Este un instrument care permite producerea, editarea si publicarea continutului in mediul online fara a necesita cunostinte tehnice de dezvoltare web.
Astfel, un CMS va permite sa creati pagini web ale diferitelor modele, cum ar fi magazine virtuale, bloguri si site-uri corporative rapid si usor.
WordPress este platforma care conduce calm piata CMS la nivel global, dar exista si Drupal, Joomla, Blogger (de la Google), Wix si altele.
Care sunt beneficiile marketingului digital?
Cu siguranta va dati seama deja cat de mult s-a schimbat digitalul, pana la punctul de a face marketingul mai bun, atat pentru companii, cat si pentru consumatori.
Exista mai multe avantaje care pot reprezenta economia pe langa consolidarea relatiilor dintre public si branduri.
Interactivitate
Unul dintre principalele motive pentru care Digital Marketing este adoptat din ce in ce mai mult in comparatie cu canalele traditionale, in special offline, este interactivitatea cu publicul.
Accentul nu mai este pus pe produs, ci pe experienta utilizatorului in calatoria lor de cumparare. Vezi aici detalii despre promovare SEO.
Companiile fac campanii, publicatii si actiuni, iar pe de alta parte, consumatorii pot interactiona, comenta si indica altor persoane cu doar cateva clicuri, crescand implicarea cu brandurile, precum si cerintele publicului.
SEO – consolidata
Incepand cu 2010, Google a devenit lider in pozitionarea motoarelor de cautare organice. In 2011 s-a lansat Panda, un nou algoritm de pozitionare organica care a fost cea mai mare lovitura din istorie pentru site-urile frauduloase. Pana la 12% din rezultatele cautarii au fost afectate de Panda si un numar mare de ferme de link-uri au disparut.