Un birou bine organizat va poate ajuta sa va imbunatatiti concentrarea si eficienta in timp ce lucrati, deoarece nu veti avea la fel de multa dezordine. Dupa ce puneti totul intr-un anumit loc, veti economisi mai mult timp atunci cand cautati mai tarziu.
Incearca sa schimbi aspectul mobilierului de birou pentru a te ajuta sa te simti mai putin stresat in timpul zilei.
Odata ce ati definit amenajarea elementelor de birou, organizarea materialelor de birou si a documentelor il va face curat si ordonat. Vezi aici textmarker STABILO swing cool .
Pozitionati desktopul astfel incat sa puteti privi printr-o fereastra, daca este posibil. Posibilitatea de a privi printr-o fereastra in timp ce lucrati va poate ajuta sa reduceti nivelul de stres si sa va concentrati mai bine la locul de munca.
Mutati biroul intr-un loc unde puteti sta cu usurinta si priviti pe fereastra din cand in cand. Verificati daca nu exista stralucire pe ecranul computerului sau lumina in ochi pe tot parcursul zilei, astfel incat sa nu fiti distrasi sau inconfortabili.
Daca lucrati intr-un birou sau intr-o cabina cu plan deschis, discutati cu managerul de birou sau cu seful pentru a vedea daca nu exista nicio problema cu schimbarea pozitiei biroului.
Pastrati lucrurile pe care le utilizati cel mai adesea mai aproape de dvs.
Scrie liste cu lucrurile pe care le folosesti zilnic, saptamanal si lunar, astfel incat sa stii ce este important sa tii aproape de tine.
Pastrati lucrurile pe care le utilizati zilnic la indemana langa birou, astfel incat sa le puteti apuca atunci cand aveti nevoie. Daca utilizati lucrurile mai rar, depozitati-le in sertare sau dulapuri care sunt mai departe pentru a elimina dezordinea si a economisi spatiu.
De exemplu, daca nu utilizati frecvent o imprimanta, pastrati-o in camera, astfel incat sa nu ocupe spatiu pe birou.
Daca exista lucruri pe care le utilizati de mai multe ori pe zi, depozitati-le pe birou, pe un raft din apropiere sau in sertarul de deasupra biroului.
Este bine sa ai un mobilier de rulare, astfel incat sa puteti muta lucrurile cu usurinta.
Cautati organizatori, rafturi sau dulapuri care au roti, astfel incat sa le puteti scoate atunci cand aveti nevoie si apoi sa le asezati inapoi. Pastrati lucruri mai mici, cum ar fi dulapurile sau rafturile, sub birou daca aveti spatiu si mutati-le numai atunci cand trebuie sa le accesati.
Daca este posibil, incercati sa utilizati un scaun de birou cu roti, astfel incat sa puteti rula intr-o alta parte a biroului pentru a accesa ceva.
Pastrati un cos de gunoi in biroul dumneavoastra, astfel incat sa puteti scapa de lucruri, imediat.
Depozitati un recipient mic pe partea laterala a biroului sau sub el daca aveti spatiu suplimentar pentru picioare. In acest fel, daca aveti unele gunoaie sau fisiere de care nu mai aveti nevoie, le puteti elimina imediat in loc sa le lasati sa aglomereze spatiul.
Asigurati-va ca schimbati frecvent sacul de gunoi, astfel incat biroul sa ramana proaspat si curat.
Taiati orice documente care contin informatii cu caracter personal inainte de a le elimina.