Oamenilor le plac provocarile indiferent de varsta sau sex. Pentru a tine mintea mereu ocupata, este necesar sa-i oferim noi provocari, iar un test de aptitudini profesionale este probabil cel mai bun mod de a ne tine antrenati!
Pentru cine sunt benefice aceste teste?
In prima instanta, o evaluare a abilitatilor te poate ajuta sa identifici si sa angajezi cursanti activi. Adesea utilizate pentru a face diferenta dintre candidatii care prezinta un CV similar, evaluarile abilitatilor ofera o imagine suplimentara in ceea ce priveste adecvarea si potrivirea cuiva la un job anumit.
Aceste teste de inteligenta au ca scop sa scoata doar ce este mai bun dintr-un candidat.
Totusi, acestea nu sunt folosite doar la nivel de intrare intr-o companie pentru a se asigura ca absolventii sunt pregatiti pentru locuri de munca si se potrivesc corect, ci sunt din ce in ce mai folosite in recrutarea rolurilor de conducere medii si superioare.
Rezultatele testarilor pot contribui la cresterea procesului de selectie si la asigurarea increderii in deciziile de angajare.
Aceasta permite angajatorilor sa efectueze o evaluare completa care acopera calificarile, abilitatile, leadership-ul si orice alte domenii pe care doresc sa le evalueze – inclusiv o mentalitate de perfectionare – pe baza a ceea ce este esential si crucial pentru un rol sau o afacere.
Dupa parerea multor experti in resurse umane, un test de cariera ar trebui repetat periodic de catre candidat de la an la an, deoarece preferintele si abilitatile se pot schimba in urma experientelor de munca.
Potrivit unui sondaj recent, doar 18% dintre angajatori efectueaza o evaluare inainte de a decide ce instruire sa ofere fiecarui angajat. Inca 36% o fac doar pentru personalul selectat.
In lumea in care traim care evolueaza rapid, angajatorii trebuie sa detina controlul asupra competentelor angajatilor pentru a sustine nu numai avantajul competitiv al organizatiei, ci si pentru a ajuta angajatii sa inteleaga optiunile lor de a se perfectiona, indiferent de varsta sau etapa de cariera la care se afla.
Efectuarea unei evaluari a competentelor poate fi un prim pas intelept pentru a intelege ce fel de initiative de formare, invatare sau dezvoltare sunt necesare in organizatie, ca urmare a transformarii afacerii, a transformarii digitale, a unei restructurari sau a unei fuziuni sau achizitii.