Optimizarea seo a devenit din ce in ce mai importanta, in special pentru cei care au afaceri in mediul online. Procesul de optimizare seo nu numai ca ii ajuta sa aduca mai mult trafic site-ului pe care il detin, dar mai mult, acesta poate transforma vizitatorii in potentiali clienti.
Daca tot am amintit de optimizarea seo, este necesar sa vorbim si despre motoarele de cautare, alegand pentru acest articol motorul de cautare Google.
Motorul de cautare Google este un instrument extrem de puternic. Fara motoare de cautare precum Google, ar fi practic imposibil sa gasim informatiile de care avem nevoie atunci cand navigam pe spatiul web.
La fel ca toate motoarele de cautare, Google foloseste un algoritm pentru a genera rezultatele de cautare. Cand Google furnizeaza fapte generale despre algoritmul sau, specificul reprezinta secretul companiei. Acest lucru ajuta Google sa ramana competitiv cu alte motoare de cautare de pe spatiul web si reduce sansa ca cineva sa afle cu sa abuzeze de sistem.
Google utilizeaza programe speciale automate numite spiders sau crawlers, la fel ca majoritatea motoarelor de cautare. De asemenea, la fel ca si alte motoare de cautare, Google are un index foarte mare de cuvinte-cheie si locul unde acestea se gasesc.
Ceea ce face din Google un motor de cautare special este modul in care acesta ierarhizeaza rezultatele cautarii, care la randul lui determina ordinea pe care Google afiseaza in privinta rezultatele motorului de cautare pe pagina (asa-numitele SERP-uri). Google utilizeaza un algoritm marca inregistrata numit PageRank, care atribuie fiecarei pagini web un scor relevant.
PageRank-ul unei pagini web depinde de cativa factori:
– Frecventa si locul cuvintelor-cheie in interiorul paginii web: in cazul in care cuvantul-cheie apare doar o data in interiorul corpului de pagina, aceasta va primi un scor mic pentru acel cuvant-cheie
– Durata de existenta a unei pagini web: oamenii creeaza pagini web noi in fiecare zi, insa nu toate reusesc sa reziste mult timp. Google pune mai mult pret pe paginile care au o anumita istorie in spate
– Numarul de pagini web care se leaga de pagina in discutie: Google urmareste cat de multe pagini web se leaga de un anumit site pentru a-i determina relevanta.
Din acesti trei factori, cel de-al treilea este si cel mai important. Este foarte usor sa-l intelegem printr-un exemplu. Sa ne uitam la o cautare pentru termenii “Planet Earth”. Atunci cand introducem cuvinte-cheie in Google, motorul de cautare acceseaza baza de date si afiseaza toate rezultatele. Cele mai relevante rezultate apar la inceputul listei.
Cum multe pagini web se leaga de pagina Planet Earth a celor de la Discovery, pozitia acestui site creste. Atunci cand pagina Discovery este pe un loc mai bun decat alte pagini, atunci aceasta apare la inceputul listei cu rezultate.
Deoarece Google priveste linkurile catre o anumita pagina web ca voturi, nu este deloc usor sa pacalesti sistemul. Cel mai bun mod de a te asigura ca pagina ta web va fi acolo sus in lista rezultatelor de cautare este sa furnizezi continut interesant astfel incat oamenii sa faca trimiteri inapoi la site-ul tau.