Pentru foarte multi dintre romani aceasta intrebare are fie un raspuns foarte scurt, fie unul neclar. Lipsa de educare a pietei in zona de online si lipsa de interes a utilizatorului obisnuit de internet, impreuna, au facut ca majoritatea romanilor sa nu inteleaga ce implica de fapt o prezenta online solida.
De aceea, multe persoane aseamana crearea unui site cu crearea unor pliante sau a unor afise – design, culori, fonturi, imagini. Pentru altii, un site inseamna doar text, precum un pdf.
Pentru altii, un site devine un catalog de prezentare, cu imagini, preturi, posibilitatea de rasfoire sau de cautare. Si intr-un anume fel, fiecare din aceste categorii are dreptate. Insa adevarul este ca un site realizat astazi foloseste mai multe limbaje de programare; este conectat la alte site-uri; trebuie sa fie indexat de catre Google (si celelalte motoare de cautare).
Mai mult decat atat, un site contorizeaza traficul efectuat pe acesta si este mereu deschis noutatilor si imbunatatirilor. Asadar, vedem ca lucrurile sunt mai complicate decat credeam.
Sa urmarim asadar in urmatoarele randuri cateva aspecte (sau etape) ce sunt de o maxima importanta in pregatirea, conceperea, realizarea, instalarea si promovarea unui site.
Pentru inceput, se recomanda realizarea unui brief – acesta trebuie sa contina in linii mari toate datele importante ale proiectului. Aici intra de exemplu structura dorita a siteului (meniul si organizarea sa); volumul si tipul de text; fotografii; denumire; asteptari legate de design si constructie; numar de pagini; referinte etc.
Este foarte important ca fiecare dintre aceste subpuncte sa fie bine aranjate: textul, imaginile, logo-ul, datele de contact etc.
Apoi se alege un design, se cade de acord asupra unei variante de structura si se incepe munca. Aceasta perioada poate sa varieze, in functie de complexitatea siteului, numarul de limbi implementate, functiile cerute, baza de date etc.
Astfel, se poate alege varianta folosirii unui panou de administrare (CMS), a serviciului de plati online, a design-ului responsive, a optimizarii pentru motoarele de cautare etc.
Siteul este apoi instalat, folosindu-se domeniul ales (numele siteului www) si un pachet de gazduire pe un server.
Dupa testari, configurarile casutelor de email si alte verificari, siteul poate sa fie promovat. In functie de buget si o analiza a target-ului, se pot alege mai multe canale de promovare. Serviciile de reclame platite (PPC) sunt un mod bun de a incepe.
Retelele sociale media sunt de asemenea o solutie buna. In cazul in care exista o baza de date de clienti care si-au dat acordul pentru primirea materialelor de marketing, se poate alege si optiunea trimiterii de newslettere personalizate.
Apoi, in perioada imediat urmatoare, intreg procesul de promovare trebuie atent monitorizat, analizat si imbunatatit. Pentru acest lucru se va urmari traficul de pe site, feedback-ul utilizatorilor si se va imbunatati constant experienta vizitatorilor.
Este foarte important ca indiferent de domeniul de activitate posesorii unui site sa inteleaga ca acesta trebuie construit, gandit, optimizat si imbunatatit pentru clienti. Acestia sunt pana la urma cei care il folosesc si cei care trebuie sa se simta cat mai bine utilizandu-l.
Daca te-ai hotarat ca de astazi si afacerea ta sa fie online, poti apela cu incredere la specialistii It exclusiv.
1 comment
Multa munca si fara folos (care nu aduce o crestere a ROI) este inutila. Cel mai bine este sa ai un site atragator, creat cu multa imaginatie si cu gandul de a converti si de a aduce un beneficiu web master-ului. Orientarea catre echipe creative si muncitoare, cu viziune asupra UX (user experience-ului), este solutia.
Comments are closed.